sobota, 5 kwietnia 2014

.19. dziś plackuję!



~ pełnoziarniste cynamonowo-jabłkowe placki na serku homogenizowanym z duszonym jabłkiem ~

Dziś sobota.
 Rodzice pojechali na wycieczkę, więc miałam okazję by trochę 'pohałasować' w kuchni.
Miały być ricotta hotcakes, ale stwierdziłam, że za dużo tu ostatnio ricotty i zrobię sobie 'małą' (bo pewnie jutro już ją tu zobaczycie :p) przerwę.
Stojąc przed lodówką i patrząc co mogłabym tu wykombinować,
 zauważyłam serek homogenizowany o smaku cynamonowo-jabłkowym i od razu wiedziałam co zrobię.
Placki wyszły pyszne, a dodatek duszonych jabłek to była taka wisienka na torcie :D

PRZEPIS

~ 150 g serka homogenizowanego cynamonowo-jabłkowego
(u mnie Tutti)
~ 50 g mąki pszennej pełnoziarnistej
~ 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
~ jajko
~ duże jabłko (u mnie 2 małe) + cynamon

Jabłko obieramy, kroimy w kostkę, wrzucamy do rondelka, dosypujemy cynamonu, zalewamy odrobiną wrzątku i dusimy pod przykryciem na małym ogniu.

Serek miksujemy z jajkiem, a następnie dodajemy mąkę i proszek do pieczenia - znów miksujemy.
Smażymy na rozgrzanej patelni  nie duże placuszki, z obu stron.
Podajemy z duszonymi jabłkami.
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Z jabłkiem i cynamonem musiały być pyszne! :) Tak dawno nie jadłam placków w tym wydaniu, że aż sobie zrobię niedługo ;)

    Po przerwie, nawet jednodniowej, ricotta będzie jeszcze lepiej smakować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Twoje zdjęcia są boskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten Tutti to ten 0% z Biedronki? Nie polecam podgrzewać produktów z aspartamu, bo wydzielają się wtedy rakotwórcze substancje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *z aspartamem

      PS. Już nie mówiąc o tym, że sam aspartam jest szkodliwy (:

      Usuń
    2. Tak to ten. Nie miałam pojęcia, dziękuję bardzo!

      Usuń
  4. Wyglądają niesamowicie pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi jak zwykle placuszki na serku homogenizowanym nie wychodzą :( dzisiaj próbowałam twojego przepisu i jak zwykle masa za bardzo rozpływała mi się po patelni przez co nie dało się ich wogóle obrócić :c wiesz jak temu zaradzić?

    OdpowiedzUsuń