niedziela, 23 marca 2014

.6. tak po prostu

~ gofry + zielona herbata ~
Moje pierwsze w życiu gofry.
 Pierwsze i nieskromnie powiem, że najlepsze jakie kiedykolwiek jadłam!
Lekkie, chrupiące, w środku miękkie, lekko słodkie.... no bajka.
Zjadłam je tak po prostu, bez dodatków, żeby nacieszyć się ich smakiem :D
Jeśli macie jakieś ciekawe/inne/ulubione przepisy na gofry to piszcie w komentarzu, ja chętnie wypróbuję! :)

PRZEPIS
- 2 szkl mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 i 1/2 szkl mleka
- 1/2 szkl gazowanej wody
- 1 czubata łyżka cukru pudru
- 1/3 szkl oleju
- kilka kropel olejku waniliowego
- 2 jajka (żółtka i białka osobno)
- szczypta soli

1) Białka ubić na sztywno z odrobiną soli
2) Resztę składników zmiksować, a następnie delikatnie wmieszać białka
3) Piec w rozgrzanej gofrownicy
Smacznego! :D

*Ja robiłam gofry dla całej rodziny i wyszło mi 12 sztuk :)
*Przepis wzięłam z Moich Wypieków, ale lekko zmodyfikowałam.

5 komentarzy:

  1. Wyglądają na bardzo chrupiące - a takie są najlepsze :)
    A tak poza tym, dzisiejsze zdjęcie jest super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! Mi chrupiące jeszcze nigdy nie wyszły ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają na baardzo chrupiące :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają przepysznie! Ostatnio jakiś szał na gofry na różnych blogach widzę :D Coraz poważniej rozważam zakup gofrownicy, bo zjadłabym takie z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń